Mahabbah rindu



Kau digelar sebagai penyeri dunia, Hadirmu melengkap hubungan manusia, Bukan saja dirindui yang biasa, Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa..
Akalmu senipis bilahan rambut, Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu, Jua hatimu bak kaca yang rapuh, Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh.. 
Tercipta engkau dari rusuk lelaki, Bukan dari kaki untuk dialasi, Bukan dari kepala untuk dijunjung, Tapi dekat dibahu untuk dilindung, Dekat jua di hati untuk dikasihi, Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus bengkok, Begitulah peribadi yang dibentuk, Didiklah wanita dengan keimanan, Bukannya harta ataupun pujian, Kelak tidak derita berharap pada yang binasa, Engkaulah wanita istimewa
 Sedarilah insan istimewa, Bahawa kelembutan bukan kelemahan, Bukan jua penghinaan dari Tuhan, Bahkan sebagai hiasan kecantikan...

❥ ۵ ❥ ۵ ❥ ۵ ❥ ۵ ❥ ۵ ❥ ۵ ❥ ۵ ❥ ۵ ❥ ۵ ❥ ۵ ❥ ۵ 
Bersaksi cinta di atas cinta, Dalam alunan tasbihku ini, Menerka hati yang tersembunyi, Berteman di malam sunyi penuh doa..
Sebut nama-Mu terukir merdu, Tertulis dalam sajadah cinta, Tetapkan pilihan sebagai teman, Kekal abadi hingga akhir zaman..
Isthikharah cinta memanggilku, Memohon petunjuk-Mu, Satu nama teman setia, Naluriku berkata..
Di penantian luahan rasa, Teguh satu pilihan, Memenuh separuh nafasku, Dalam mahabbah rindu.. 
Di isthikharah cinta.. 
Sayang, our day tonight. Me tak tahu apa yang terlintas pada ayang, tapi ayang tahu apa yang terlintas pada me kan. Sayang, semalam tu kenangan untuk kita, untuk esok hari kita jadikan ia sejarah boleh sayang? Sayang, 12 malam ni genap dah 18 bulan ayang ada dengan me, everything.. Me sorry untuk semua. Perempuan hanya pikirkan kesenangan, tapi dia juga inginkan kasih sayang ayang. Yeah, ayang sangat berhati-hati. Me wish, me akan ada dengan ayang untuk 18 bulan.. Tak guna bercakap.. Buat shahira! Buat!!
Sayang, me susahkan? Terima kasih untuk 18 bulan ayang. Mungkin betol apa yang ayang kata, me tak pikir me tak guna me tak hargai! Tapi me akan tercari semua yang me pandang remeh tu sayang. Me sorry.. Yea, sorry bukan pengubat segalanya, berubahlah..

Tak guna juga kalau menaip panjang berjela tapi tak ada perubahan.. InsyaAllah akan ada Untuk 18 bulan kita lagi, untuk kita teruskan dengan niat cinta kita ni.. InsyaAllah!

Me love you sayang. Me minta maaf untuk 1 tahun setengah ni, untuk 18 bulan ni ayang dah banyak korban, everything! Tapi me? Langsung tak endah.. Maafkan me sayang. Me love you so much!!!

Alhamdulillah.. 18 bulan kita