Cinta tak bersungguh

Aku kecewa sebenarnya. Kerana kecewa aku lemah. Kerana lemah aku berputus asa. Ya, itulah kelemahanku. Kenapa kau tak bangkit? Tak. Itu bukan aku. Akan ku bangkit jika semangat hadir untukku.

Akan ku biarkan hanya ini. Akan ku tinggalkan hanya ini. Perasaan cinta tu akan hadir dengan sendiri dan mungkin pergi kerana terpaksa, ataupun tak rela. Mungkin lemah mungkin ada kekuatan. Apa guna airmata? Ya! Hanya airmata sudi jadi teman. Apa guna senyuman? Kerana senyuman kebahagiaan musnah. Hanya dengan airmata aku melepaskan kerinduan. Sangat rindu!!! Hanya kerana kesilapan yang lepas, kebahagiaan tidak ingin bersama aku. Hanya kerana cinta yang mendalam pada seorang khalifah, aku . .  hilang kata-kata. Apa makna semua kalau tidak dengan kesungguhan. Aku belajar berubah. Aku cuba jadi seperti yang diinginkan, tetapi apa yang aku dapat? Hanya inginkan kebahagiaan. KEBAHAGIAAN! Kasih sayang, belaian. Aku perlukan. Sampai bila mesti airmata yang jadi mangsa Shahira. Ya, aku cepat berputus asa. Aku takkan usaha. Aku akan terima segalanya tanpa memikirkan esok hari. Aku dah cakap. Aku nak hidup dengan kau. Aku taknak berpisah dengan kau. Tapi kau. Tetap pandang aku rendah. Ye. Apa yang kau buad dekat aku lebih bermakna dari cinta. Tapi dari mana datang semuanya tu kalau bukan kerana cinta. Jangan shahira. Sangat sedih sangat. Aku save as draft tentang jalan cerita cinta kita. Aku tak bersungguh. Takda makna semuanya. Tak ada.
CINTA AKU TAK BERSUNGGUH.

Hilang kata-kata. Kasih airmata.

Hai kekasih,
biarpun kau tak nampak cinta yang aku ada untuk kau, jangan pandang rendah padanya. Jangan kau pandang hina pada cinta seperti orang yang mencintai kau saat ini. Akan ku sepi sendiri. Akan ku pendam segalanya sendiri. Aku harap kau tahu, aku rindukan saat ini, selamanya. Perasaan rindu tak pernah pudar. Walau setitik! Ia tetap untuk kau. Walaupun ketika bersama, aku tetap rindukan kau. Apa lagi kini. Takkan ku luahkan lagi kata-kata yang pernah aku ucapkan. Akan ku pendam! Akan aku luahkan, hanya dengan tangisan.
Me cinta ayang :'(

5:15 PM, 3/6/2012